ver. 09.09.2015 PETYCJE Petycje Ustawa o petycjach (Dz.U.2014.1195) wypełnia obowiązek ustawowego uregulowania trybu rozpatrywania petycji, o którym mówi art. 63 Konstytucji RP. Zgodnie z nim każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi do władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. W petycji można domagać się zmiany prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu ją wnoszącego, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zadaniach i kompetencji adresata petycji. Petycje mogą składać: obywatel lub grupa obywateli, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje. Można to zrobić w interesie: publicznym, czyli wszystkich obywateli, podmiotu wnoszącego petycję, czyli własnym, innego podmiotu, czyli np. sąsiada lub znajomego, ale za jego pisemną zgodą. Petycje można kierować do wszystkich organów władzy publicznej, np. Sejmu i Senatu, premiera, ministra, rady gminy czy powiatu, burmistrza lub marszałka województwa, organizacji lub instytucji społecznych wykonującej zadania publiczne. Petycję można złożyć w formie listownej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać: - oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulica z numerem domu i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby każdego z tych podmiotów;
- wskazanie adresata petycji;
- określenie przedmiotu petycji.
Anonimy nie są rozpatrywane. Petycja musi być podpisana: - składaną listownie podpisuje podmiot ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
- składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję;
Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Adresat ma obowiązek poinformować autora petycji – listownie albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej – o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu. Jeśli petycja została złożona w sprawie dotyczącej petycji już rozpatrzonej przez danego adresata, a w petycji nie powołano się na nowe fakty lub dowody, adresat może pozostawić tę petycję bez rozpatrzenia. Musi o tym niezwłocznie poinformować wnoszącego petycję. Szczegółowe informacje znajduja się na portalu http://www.petycje.edu.pl ZBIORCZA INFORMACJA O PETYCJACH ROZPATRZONYCH W 2016 ROKU W 2016 roku do Komendy Powiatowej PSP w Przysusze nie wpłynęła żadna petycja. ZBIORCZA INFORMACJA O PETYCJACH ROZPATRZONYCH W 2017 ROKU W 2017 roku do Komendy Powiatowej PSP w Przysusze nie wpłynęła żadna petycja. ZBIORCZA INFORMACJA O PETYCJACH ROZPATRZONYCH W 2018 ROKU W 2018 roku do Komendy Powiatowej PSP w Przysusze nie wpłynęła żadna petycja. ZBIORCZA INFORMACJA O PETYCJACH ROZPATRZONYCH W 2019 ROKU W 2019 roku do Komendy Powiatowej PSP w Przysusze nie wpłynęła żadna petycja.
Podmiot udostępniający informacje | KP PSP Przysucha | Osoba odpowiedzialna za treść | Robert Barski | Osoba wprowadzająca dane do BIP | Robert Barski | Data wytworzenia informacji | 2015-09-06 | Data udostępnienia informacji w BIP | 2015-09-06 | Data ostatniej aktualizacji | 2019-06-24 |
|